CIĄŻA I KRĘCENIE HULA HOP CZ.2 (Kręcenie hula po porodzie) 2
CIĄŻA I KRĘCENIE HULA HOP CZ.2 (Kręcenie hula po porodzie)

Czy kręcenie hula hop po porodzie jest bezpieczne i odpowiednie? Jakie hula hop wybrać? Czy mogę kręcić hula hop po cesarskim cięciu? 

Bardzo często dostajemy takie pytania. Najczęstszymi problemami z którym się spotykamy jest brak czasu, oraz po ciążowy brzuszek, którego ciężko jest się pozbyć. Na siłownię jest za daleko, na basen - za dużo zachodu. Dlaczego więc nie skorzystać z czasu, kiedy nas maluszek słodko śpi? Tutaj pojawia się ciche i łatwe rozwiązanie - hula hop, ale wbrew pozorom pojawia się także ogrom pytań z tym sprzętem związanych. Chcielibyśmy opowiedzieć Wam jak to wygląda i rozwiać wątpliwości pojawiające się w głowie. ;) 

Kręcenie hula hop po porodzie niczemu nie przeszkadza i jest bezpieczne. Trzeba tylko pamiętać o zdrowym rozsądku. ;) 

 Ciąża i hula hop cz.2

PORÓD NATURALNY

Jeżeli Twój poród obył się naturalnie, to pierwsze ćwiczenia z hula hop możesz zacząć po ok 1-2 miesiącach. ;) Oczywiście mamy tu na myśli sytuacje, kiedy wszytko jest w porządku, jesteśmy zdrowe, dobrze się czujemy i lekarz nie ma ku temu żadnych przeciwwskazań. 

Wtedy pojawiają się dwa rozwiązania:

  • jeżeli dopiero chcesz zacząć kręcić - bezpieczniej będzie zacząć od hula hop Sportowego, zwykle waży ono powyżej pół kilograma, ale mniej niż 1 kilogram. Dlaczego? Do tej obręczy, nie musimy zbytnio przyzwyczajać naszego organizmu do nowych dla niego ćwiczeń. :)
  • Jeżeli kręciłaś do tej pory np. Obręczą Obciążoną - możesz do niej powrócić. Ale pamiętaj, aby zacząć kręcenie ponownie od kilku minut dziennie, co drugi dzień. To pomoże powrócić do formy i uniknąć zakwasów z przetrenowania! :)

 Ciąża i hula hop. Hula hop po porodzie

MIAŁAŚ CESARSKIE CIĘCIE? - nie rezygnuj z ruchu.

Często kobiety, które rodziły poprzez cesarskie cięcie przez długi okres po porodzie nie ćwiczą, nie wprowadzają aktywności fizycznej do swojego życia. Z obawy o swój stan zdrowia lub zwyczajnie z powodu braku czasu.

Najważniejszą rzeczą, po porodzie, jest zagojenie się i zabliźnienie rany, oraz konsultacje z lekarzem. Zwykle po ok 3 miesiącach możemy pomyśleć o rozglądaniu się za odpowiednim dla nas hula hop. :) Najbezpieczniej w tej sytuacji jest zacząć od obręczy Sportowej, ze względu na swoją niewielką wagę (zwykle ok 600 gram). Nie spowoduje ona dyskomfortu podczas kręcenia. Nasze mięśnie będą wystarczająco pracować, napinać się i rozluźniać. 

Po ok 6 miesiącach po porodzie, a 3 po kręceniu hula sportowym, można sięgnąć po obręcz ciężką, mającą wagę ok 1 kg. :)

Ciąża i hula hop cz.2

Mamy nadzieję, że te krótkie podpowiedzi i pytania Wam pomogły i rozwiały wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa kręcenia hula hopem po porodzie. ;) 

Czy w ciąży można kręcić hula hop? Dowiedz się więcej: KRĘCENIE hula hop w tracie ciąży.

 

PAMIĘTAJ !! Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości i pytania, możesz do nas napisać, odpowiemy na pytania. ;) Pamiętaj także, że wprowadzenie aktywności fizycznej na nowo do Twojego trybu życia po okresie ciąży i porodzie, zależy od Twojego samopoczucia. Jeżeli nie czujesz, że to jest odpowiedni moment, po prostu odpuść. Skorzystaj z innych rozwiązań, np. Spacerów. ;) 

Konsultacja ze swoim lekarzem jest obowiązkiem, jeżeli masz jakiekolwiek dodatkowe wątpliwości, bądź dolegają Ci jakiekolwiek problemy zdrowotne!

 

zdjęcia źródło: internet

Komentarze do wpisu (2)

27 września 2018

Czy jeśli zdiagnozowano u mnie rozejście się mięśnia prostego ćwiczenie z hula-hop jest bezpieczne?

28 października 2018

@Magdalena W tej sytuacji jeśli sięgać po hula hop to zdecydowanie lekkie, na przykład hula hop Sportowe (waga ok 600 gram) tak aby nie obciążało za bardzo mięśni brzucha. Sugerowaliśmy jednak najpierw udać się do rehabilitanta i zasięgnąć specjalistycznej porady, ponieważ każdy przypadek i reakcja na ćwiczenia mogą być inne.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl